maart 1

0 comments

Beter in balans op de werkvloer: Tips

Wanneer je een eigen bedrijf hebt, dan is het natuurlijk van belang dat je genoeg balans vindt in je werkleven. Met een eigen onderneming kan je soms zo veel bezig zijn met je werk, dat je de andere dingen een beetje achterwege laat. Het is daarom van belang om alles op een rijtje te zetten, zodat je zonder problemen meer balans kunt vinden op de werkvloer. Hieronder lees je precies welke tips jou kunnen helpen om een betere balans te creëren op de werkvloer.

1. Goede werk/privé balans

Allereerst is het goed om een goede balans te vinden tussen je werkleven en je privéleven. Zo kan het zijn dat je vijf dagen in de week werkt en er in de avond ook nog mee bezig bent. Het is daarom van belang dat je je werk op kantoor laat en het niet meeneemt richting huis. Thuis is namelijk privé en daar heeft werk niks mee te maken. Het is dus van belang dat wanneer je thuis komt, dat je dan ook daadwerkelijk kunt gaan genieten van je leven, in plaats van het altijd maar bezig zijn met werk. Deel dus je vrije uren op een goede manier in, zodat je je privéleven op een juiste manier kunt onderhouden, maar wel je bedrijf gaande kunt houden.

2. Plan gesprekken in met werknemers

Balans op de werkvloer heeft niet alleen met jezelf te maken, zo is het ook van belang om te kijken naar de behoeften van je werknemers. Het kan maar zo zijn dat je werknemers niet tevreden zijn over bepaalde zaken. Het is dus van belang om een medewerkerstevredenheidsonderzoek op te starten voor je werknemers, zodat iedereen met plezier naar werk kan gaan. Een MTO kan goed inzicht geven in de tevredenheid van je werknemers. Op die manier kun je erachter komen wat er anders moet binnen je bedrijf en krijg je dus meer balans. Via www.everybodyfrank.com kun je gemakkelijk een onderzoek regelen binnen jouw bedrijf. Op die manier sta je er niet alleen voor en kun je je medewerkers op een goede manier peilen.

3. Goede communicatie

Om balans te kunnen creëren op de werkvloer, is het wel van belang dat er onderling veel gecommuniceerd wordt. Zo is het van belang dat je samen met elkaar duidelijke afspraken maakt over het werk. Zo kun je aangeven wanneer iedereen pauze mag houden, wat de werkdruk wordt en andere afspraken die nodig zijn voor een goede balans op het werk. Daarnaast is het natuurlijk ook belangrijk om elke medewerker dezelfde behandeling te geven. Zorg er daarom voor dat niemand wordt buitengesloten en dat iedereen afweet van belangrijke afspraken en vorderingen op werkgebied.

4. Vrije tijd

Als laatste is het natuurlijk goed om te beseffen dat je niet alleen maar aan het werk kan zijn. Voor een goede balans is het daarom ook goed dat je je vrije tijd op een juiste manier indeelt. Zo is het verstandig om bijvoorbeeld lekker veel te gaan sporten om je gedachten te verzetten. Verder is het ook altijd fijn om langs te gaan bij familie, of om eens lekker op de bank te ploffen en je rust pakken. Op die manier kan je het werk een stuk langer volhouden en wordt het een feestje.

Vond je dit een interessant artikel? Vergeet het dan niet te delen!

Mijn naam is Alain en ik ben hier om jou te helpen om grip op stress, angst en hooggevoeligheid te krijgen en beter in balans te komen. Vanuit mijn jarenlange praktijkervaring als professioneel hulpverlener heb ik inmiddels al vele mensen kunnen helpen om middels een bewezen lange termijn strategie de beste versie van zichzelf te worden.

Omdat ik als begeleider 1-op-1 begeleiding heb gedaan in de gezondheidszorg en inmiddels al weer jaren als coach werk, weet ik precies wat wel en niet werkt. Mijn aanpak is uniek en heeft veel positieve reacties en resultaten opgeleverd.

Ik ga je helpen om op een gezonde manier van jouw spanningsklachten af te komen. Ook als je denkt al van alles te hebben geprobeerd. Ben jij er klaar voor? Dan geef ik je nu de kans om gezond en gelukkig oud te worden. “Het is mijn missie om mensen met stress- en spanningsklachten zo goed mogelijk te begeleiden, zodat ze weer krachtig en weerbaar in het leven komen te staan.”

Tags


Andere interessante artikelen..

Wat zijn primaire emoties?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Een Gelukkig leven begint met Balans

>